Styled by Romy

Persoonlijke Fashion-, Beauty & Interior Blog

Bumble and bumble. beach hair

Een paar weken terug was ik aanwezig bij het Bumble and bumble. event op het hoofdkantoor van Maison PR. Het werd een te gekke middag, want we werden verwelkomd in een tot strandhuis omgetoverd kantoor. Hier kregen we een korte presentatie met alle ins & outs over het merk, en daarna gaven de aanwezige stylisten ons één voor één een beach look met de Bumble and bumble. producten.

Deze producten, die nu ook in Nederland gelanceerd zijn, zouden ons de ultieme, stevige beach look moeten geven die niet uitzakt tijdens een dagje zon, zee en strand. Dit mochten we zelf ondervinden tijdens een exclusieve boottrip op de Riva van Prins Bernhard. Leuk detail: de prins was zelf ook aanwezig om ons te begeleiden. Ik moet je vertellen dat ikzelf al langer fan ben van Bumble and bumble.

Ik ken het namelijk via de kapper, waar een enorm brede lijn aan shampoos, conditioners en styling- en treatmentproducten te vinden is. Daar valt het me vaak op dat ze bij dit merk echt een geurbeleving mee willen geven – wát een heerlijke geuren hebben de producten altijd. Voor wie het nog niet kent: Bumble and bumble. is opgericht in 1977 als salon in New York City. Deze salon werd al snel bekend door innovatieve kniptechnieken en de connectie met de mode- en editorial wereld.

Bumble and bumble. heeft door de jaren heen een enorm uitgebreide lijn met de meest uiteenlopende shampoos-, conditioners, styling en treatment producten ontwikkeld. In New York heeft het merk ook nog eens ‘The House of Bumble’ gevestigd, met daarin een salon, de Bumble and bumble. University en een uitgebreide winkel. Het merk staat erom bekend veelvuldig ingezet te worden tijdens internationale modeshows. Het wordt verkocht bij meer dan 3000 salons wereldwijd.

Vanaf heden is Bumble and bumble. in Nederland verkrijgbaar bij 30 Douglas-filialen en online via Douglas, vanaf augustus 2017 is het merk tevens verkrijgbaar bij 5 Hudson’s Bay-filialen. We hoeven dus niet langer ver te reizen voor het kappersmerk en kunnen die luxe salonkwaliteit nu gewoon in huis halen! Tijdens het event kregen we allemaal 3 sterproducten van het merk mee naar huis: de Surf Infusion, de Hairdresser’s Invisible Oil en de Bb. Thickening Shampoo.

wigs for men and women[show_shopthepost_widget id=”2734675″]

Je kent het wel: tijdens een dagje strand zit je haar alles behalve glamoureus. Het waait alle kanten op en voelt aan als een droog bosje stro. Eigenlijk heel jammer, want juist met dit haar heb je enorm veel textuur en kun je de mooiste strand look creëren. Om je hierbij op weg te helpen heeft Bumble and bumble. haar Surf Infusion spray, welke in 2001 al werd gelanceerd. Vanwege de sexy beach look die het product je geeft, wordt het ook weleens de A hairdresser’s dream in a bottle genoemd.

We weten allemaal dat zout zeewater soms droogte kan veroorzaken aan onze lokken. Bumble and bumble. heeft hier iets op gevonden, en introduceerde een nieuwe twee-fasen formule met daarin een zeezout laag. Hier bovenop bracht het merk een verzorgende haarolie formule aan. Voor gebruik schud je de formule door elkaar en spray je hem in je haar. Door de mix van tropische olie en botanische extracten uit de zee ontstaat de ultieme, gehydrateerde beach look.

Goed om te weten: In de spray zitten UV beschermende ingrediënten tegen zonbeschadiging. Dit product is dus dé oplossing voor iedereen die een echte strand coupe wil hebben, maar tegelijkertijd ook gehydrateerd haar. Je kunt de spray op (handdoek)droog haar gebruiken met een focus op de lengtes. Je kunt je haar aan de lucht laten opdrogen nadat je het met je vingers, een diffuser of krultang hebt bewerkt. Natuurlijk kun je het ook ietsjes droog föhnen.

De Hairdresser’s Invisible Oil-lijn is bedoeld om het allerdroogste haar een echte boost te geven. In deze productlijn zitten essentiële oliën als Arganolie, Kokosnoot olie en Zoete Amandelolie, die op natuurlijke manier worden gewonnen. Het haar zou zijdezacht, getemd, anti-kroes, ontward en beschermd moeten worden. Ik heb het Balm-to-Oil Pre-Shampoo Masque gekregen, wat een wekelijks voedend masker is dat het haar compleet zou moeten transformeren.

Zijdezachte, makkelijk handelbare lokken is wat Bumble and bumble. me hiermee belooft. Het masker is hoog geconcentreerd, siliconen-vrij en het unieke hieraan is dat de vaste textuur tussen de handpalmen smelt en zich tot een olie ontpopt. Hierbij komen dus de 6 eerder genoemde, essentiële oliën vrij. Je gebruikt het masker vóór het wassen van het haar, omdat droog haar een product veel beter absorbeert dan nat haar.

Ik raad je aan om je bij het aanbrengen vooral te focussen op je puntjes en het onderste gedeelte van het haar. Hoewel mijn hoofdhuid er niet vettig van is geworden, kan dit bij haar dat snel vet wordt wél het geval zijn. Je laat het product 20 minuten intrekken en stapt vervolgens onder de douche om je haar met shampoo te wassen. Eventueel kun je nog een conditioner aanbrengen. Het resultaat is een heerlijk zachte coupe, vrij van gespleten, doffe haarpuntjes.

Je haar wassen doe je natuurlijk met de Bumble and bumble. Thickening Shampoo. Dit is een wereldwijd geliefd product dat zelfs internationaal hoge ogen gooit bij verkooppunten als Sephora en Amazon.com. Het betreft hier een lichtgewicht shampoo voor iedereen die voller, volumineuzer haar wil. De shampoo belooft al onder de douche body te geven aan het haar, en legt daarnaast een hydraterend laagje om droge puntjes heen. Het is tevens perfect te gebruiken bij gekleurd haar.

Wat mij opvalt bij de Thickening Shampoo is dat de textuur heel jelly is, wat ik erg aangenaam vind. Hij ruikt echt ontzettend heerlijk en weldadig en spoelt makkelijk en snel uit. Door ingrediënten als Aloe Barbadensis sap en Pro-Vitamine B5 wordt het haar ultiem gehydrateerd-, gerepareerd en geheeld. Ik heb deze shampoo nu een paar keer gebruikt en het valt me vooral op dat hij mijn haarstructuur heel erg boost.

Ik heb namelijk een lichte slag van mezelf, en deze lijkt door de shampoo meer benadrukt. Mijn haar valt mooier in model en oogt inderdaad een stuk voller. De shampoo maakt je lokken wat steviger en stugger van textuur, waardoor je er makkelijker mee kunt stylen. Ook mijn haarkleur heeft een echte boost gekregen en mijn puntjes zijn veel minder droog. Aanrader!

Prijzen:
♥ Surf Infusion | €29,90
♥ Balm-to-Oil Pre-Shampoo Masque | €40
♥ Thickening Shampoo | €25,90
Je leest al dat ik erg enthousiast ben over Bumble and bumble. De producten zijn me erg goed bevallen en doen daadwerkelijk wat ze beloven. Ze ruiken heerlijk en geven die luxe salonbeleving gewoon thuis, in je badkamer. Ook vind ik het zeer prettig dat je al na één keer gebruik een duidelijk resultaat ziet. Dit zijn dus zeker niet mijn laatste Bumble and bumble. producten!

Wel wil ik er een kleine kanttekening bij plaatsen: ik lees op verschillende beauty sites dat Bumble and bumble. niet dierproefvrij zou zijn, iets waar ik erg van baal. Mocht jij hierover accurate informatie hebben, geef dit me dan zeker door – ik weet het dus niet zeker. Heb jij al ervaring met dit mooie kappersmerk?

[show_lookbook_widget id=”365551″]
De producten in deze Post heb ik gekregen. / Foto 1 t/m 4 zijn eigendom van Maison PR.

Styled by Romy

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Terug naar boven